Live for Speed

Live For Speed (LFS) är en racing-simulator med fokus på onlinespel.
Liveforspeed.se är det inofficiella navet för svenska LFS-spelare.

För mer information och försäljning, se http://www.lfs.net

Författare Ämne: Nygammal spelare...  (läst 8882 gånger)

Snoddas83

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Nygammal spelare...
« skrivet: februari 19, 2014, 17:24:30 »
Hejsan alla glada racers...

Nu är jag tillbaka efter ett par års frånvaro och det känns skönt då suget efter börja spela har stigit mer och mer. Har ett par frågor..

Har S3 kommit än då det va prat om det när jag slutade spela, har VW scirocco kommit och dom nya banorna?

Såg att Setupgrid fanns kvar för att hämta setuper men vad jag minns så fanns det fler sidor med bra setuper att tanka ner, någon som kan hjälpa mig?

Någon bra sida som visar inställningarna på en G25 för att funka vettigt, alla mina inställningar är tyvärr borta..

MVH Simon jonsson

Fellan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Nygammal spelare...
« Svar #1 skrivet: februari 25, 2014, 01:55:01 »
Ja vart fan är alla? Dags för reunion snart eller??? Jag är sugen på racing med alla trevliga förare här., och easymike...
40 grid med nån sweet layout, FEL jobba! Vafan göru? :)

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
  • Antal inlägg: 691
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 04, 2014, 20:23:18 »
Vi är iallafall ett par som fortfarande kör Torsdagsrace, ni är alla välkomna att köra!!

http://www.liveforspeed.se/forum/index.php/board,4.0.html

sjoblom

• TR-Admin
  • Full Member
  • *
  • Antal inlägg: 159
  • IRM|M.Sjoblom
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 04, 2014, 23:50:50 »
Ja vart fan är alla? Dags för reunion snart eller??? Jag är sugen på racing med alla trevliga förare här., och easymike...
40 grid med nån sweet layout, FEL jobba! Vafan göru? :)
iRacing är nog där du kan hitta dom flesta gamla LFS:arna ... tyvärr  :-[
Har chattat med ett antal av dom senaste månderna där  :)

såååå tråååkigt att inte Scawen inser att han i praktiken håller på att döda sitt LFS genom att inte släppa kontrollen och låta några som klarar av att utveckla LFS ta över .......... och fan ta den som kritiserar honom på LFS-forumet, då attans rycker stormtrupperna ut  >:(

Men tyvärr så talar fakta för sig själv när man går till LFS startsida och "Latest News on LFS":
"
added Thu, 11th July, 2013 19:00
Console based dedicated server
"

För precis som du skriver "Fellan", många trevliga förare på LFS (många många fler här på LFS än på iRacing) ... men ... men ... LFS är ett sim som håller på att tyna bort  :-\
Körde på iRacing i ett tag utan att köra på LFS, testade sedan LFS efter det och det kändes bara så out of date. Helt sjuk stor skillnad ... tyvärr ...  :-[
(jag vet, jag är ingen superdriver på LFS, men poängen handlar om känslan i sim:et, inte placeringen)

Tänk ... vad bra och roligt det kunde ha varit med alla najsa rejsers och ett sim som hade utvecklats steg för steg, istället för Scawens omöjliga visioner om att kunna fixa det perfekta simet i en enda ny version ... dessutom kanske han numera har en förändrad familjesituation som gör att prio på LFS ligger ganska lågt (?)

Fattar inte varför han (Scawen) inte tar det steg för steg och tar betalt för varje steg för att kunna gå vidare. iRacing kostar ett antal $$, så jag skulle utan problem betalat motsvarande summa till LFS istället för att få ett motsvarande sim + alla najsa rejsers!  ;D

so sad so sad  :-[

Personligen så skulle det vara helt ok för mig om Scawen sålde sitt SIM till någon Europeisk intressent så att vi fick en likvärdig konkurrent till iRacing med hemvist i Europa, och med mera vikt på den racing som vi har här och dom banorna och bilarna som vi är bekanta med. Men då måste det hända snart ... innan sotdöden tagit bort allt intresse för LFS ...

ps.
Glömde en sak ...
100.00% respect till Mange, som trots alla mina negativa vibbar håller liv i Torsdagsrejset! En otroligt prestation i mina ögon ... och all mödan värd om nu vi får se en version 3 av LFS! Jag kan garantera att det är mååååånga som smyger på forumet här och bara läääängtar till en uppdatering.
Full grid då direkt på TR ... tack vare Manges uthållighet  :)

TACK Mange för din enorma uthållighet, mate you are the Best!
:) 8) ;D

ds.
« Senast ändrad: april 05, 2014, 02:58:34 av sjoblom »

FEL

• TR-Admin
  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 07, 2014, 17:21:23 »
100.00% respect till Mange, som trots alla mina negativa vibbar håller liv i Torsdagsrejset! En otroligt prestation i mina ögon ... och all mödan värd om nu vi får se en version 3 av LFS! Jag kan garantera att det är mååååånga som smyger på forumet här och bara läääängtar till en uppdatering.

ds.

Håller med. Visst, jag petar på någon server då och då men Mange och de övriga adminsen gör ett hästjobb. Hade inte varit något TR alls om det inte varit för dem.

Håller tummen upp för erat arbete på ena handen och håller tummen (punkt) på andra handen för lite nyheter i LFS (Oculus Rift-patchen ser lovande ut, har jag hört, men den produkten finns ju inte ens hos den stora allmänheten än).

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: april 10, 2014, 09:39:45 »

ds.

Håller med. Visst, jag petar på någon server då och då men Mange och de övriga adminsen gör ett hästjobb. Hade inte varit något TR alls om det inte varit för dem.

Håller tummen upp för erat arbete på ena handen och håller tummen (punkt) på andra handen för lite nyheter i LFS (Oculus Rift-patchen ser lovande ut, har jag hört, men den produkten finns ju inte ens hos den stora allmänheten än).

Tackar för den, det värmer att höra sånt  :D

FEL ska också ha cred för att fixar forum och servers så TR har någonstans att bo.

Vi får hoppas att S3 kommer snart och att de får stil på uppdateringar igen så att de inte bara släpper S3 och sen låter bli att uppdatera på ett par år igen...

sjoblom

• TR-Admin
  • Full Member
  • *
  • Antal inlägg: 159
  • IRM|M.Sjoblom
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: maj 03, 2014, 21:56:29 »
Citera
FEL ska också ha cred för att fixar forum och servers så TR har någonstans att bo.

Självklart Mange, sorry FEL för att jag glömde dig ... så jag korrigerar mig nu;
FEL och Mange, You Are the BEST :-)

Ska försöka smita in på ett TR någon vecka, paus på iRacing nu eftersom det är sommarstället som gäller typ alla helger, och diverse fix hemma.

Håller tummarna för S3 nu, och som sagt, jag betalar mer än gärna en högre summa för den versionen om det kan ge en stabilare kontinuitet i utvecklingen av LFS  :)

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: maj 04, 2014, 23:36:01 »
Ska försöka smita in på ett TR någon vecka, paus på iRacing nu eftersom det är sommarstället som gäller typ alla helger, och diverse fix hemma.

Håller tummarna att vi får se mer IRM:are i TR iallafall ett par race då  :)