Live for Speed

Live For Speed (LFS) är en racing-simulator med fokus på onlinespel.
Liveforspeed.se är det inofficiella navet för svenska LFS-spelare.

För mer information och försäljning, se http://www.lfs.net

Författare Ämne: Formel 1 - 2013  (läst 6620 gånger)

Citywidemicke

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Reg nr: M.Fyhr
    • Visa profil
    • Min Facebook sida
Formel 1 - 2013
« skrivet: januari 15, 2013, 18:37:10 »
Ja hur kommer det att gå i årets F1? kan Hamilton få sprutt på sin Mercedes tro ? Personligen tycker jag inte att McLaren skulle ta in Perez. Nu är det inte så länge tills starten går.

15, 16, 17 March 2013 sätter det igång.

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
  • Antal inlägg: 691
    • Visa profil
SV: Formel 1 - 2013
« Svar #1 skrivet: januari 16, 2013, 10:18:09 »
Tror inte att Hamilton kommer få nån riktig fart i Mercan, men det vore roligare om han fick det. Ju fler som är med i toppen desto bättre race.

Personligen hoppas jag att Kimi får mer fart i Lotusen i år och slåss om titeln!

martinson

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 16, 2013, 15:04:57 »
Kan bli en intressant säsong, men det blir nog svårt att toppa förgående år.

Det som måste hända nästa säsong är att Ferrari, Mclaren och kanske framförallt Mercedes måste komma närmre Redbull. Annars är jag rädd att Vettel och Webber är dominerade denna säsong också. Och när t om Webber kan ta segrar säger det mer om bilen än förare... ;)

För Hamilton är det upp till bevis, men jag tror vi kommer få se honom i vinnarcirkeln, han är såpass snabb och rutinerad ändå, men det kanske inte kommer på en gång utan mot slutet av säsongen.

Låt oss hoppas att Lotus kan bygga vidare på sin bil och kanske kan Kimi ta några ytterligare segrar och på allvar vara med och tampas om vm-titeln. Tyvärr har väl Lotus inte riktigt samma budget som de övriga stallen i toppen, men med stabilitet så finns kanske chansen ändå.

Citywidemicke

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Reg nr: M.Fyhr
    • Visa profil
    • Min Facebook sida
« Svar #3 skrivet: januari 18, 2013, 21:16:33 »
Jag tror inte att Jenson kommer att få sådan sprutt i McLaren tycker inte han lyckats så bra med det i år men han kör ju samma tider i stort sett och det tjänar han på i längden. Hamilton tycker jag kan få ordning på bilen mycket snabbare och bättre men han anpassar sig efter bilen bättre än Jenson.

@mange_e

Ja jag håller med dig det vore kul om Hamilton fixade Mercan det skulle svida i Schumis ögon :).
Och framförallt så hoppas jag på Kimi :D

@martinson
Nu får det vara bra med Red Bull där uppe i toppen tycker jag, fast jag skulle faktiskt kunna unna Webber en vinst för 2013 är nog hans sista F1 säsong i Red Bull tror jag.

Hoppas de kommer bli ett bra F1 år iallafall.

sjoblom

• TR-Admin
  • Full Member
  • *
  • Antal inlägg: 159
  • IRM|M.Sjoblom
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 29, 2013, 17:49:03 »
Go KIMI  ;D

Men ni glömmer väl inte att kolla på GP2 där Marcus "Mackan" Ericsson hade en grymt bra avslutning på förra säsongen. Skulle vara riktigt kul om han fick till inledningen på säsongen i år, det var ju det ham missade mest på förra året.

Alla GP2 finns att ladda ner på RacingForMe om ni inte har kanalen hemma ... eller vill slippa dom svenska kommentatorerna ;-)

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 31, 2013, 15:55:56 »
Go KIMI  ;D

Men ni glömmer väl inte att kolla på GP2 där Marcus "Mackan" Ericsson hade en grymt bra avslutning på förra säsongen. Skulle vara riktigt kul om han fick till inledningen på säsongen i år, det var ju det ham missade mest på förra året.

Alla GP2 finns att ladda ner på RacingForMe om ni inte har kanalen hemma ... eller vill slippa dom svenska kommentatorerna ;-)

Marcus ska ju köra för DAMS i år:

"Marcus Ericsson will be driving for the DAMS team in GP2 in 2013! DAMS’ track record over the last years has been fantastic. The driver titles the last two years have been clinched by DAMS drivers Davide Valsecchi and Romain Grosjean and the championship title in 2012 was in the hands of the DAMS team."

Ska bli kul att se hur det går i år, hoppas han är med i toppen redan från start!

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 31, 2013, 17:12:49 »
Kimi har fått en ny ratt för säsongen  ;D

mange_e

• TR-Admin
  • Hero Member
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mars 15, 2013, 10:15:03 »
Nu är det äntligen igång!!!

Vettel snabbast på P1 och P2 i Melbourne. Ska bli spännande att se kvalet imorgon bitti

Go Kimi!!