Live for Speed

Live For Speed (LFS) är en racing-simulator med fokus på onlinespel.
Liveforspeed.se är det inofficiella navet för svenska LFS-spelare.

För mer information och försäljning, se http://www.lfs.net

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - sjoblom

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Allmänt / SV: Nygammal spelare...
« skrivet: maj 03, 2014, 21:56:29 »
Citera
FEL ska också ha cred för att fixar forum och servers så TR har någonstans att bo.

Självklart Mange, sorry FEL för att jag glömde dig ... så jag korrigerar mig nu;
FEL och Mange, You Are the BEST :-)

Ska försöka smita in på ett TR någon vecka, paus på iRacing nu eftersom det är sommarstället som gäller typ alla helger, och diverse fix hemma.

Håller tummarna för S3 nu, och som sagt, jag betalar mer än gärna en högre summa för den versionen om det kan ge en stabilare kontinuitet i utvecklingen av LFS  :)

2
Allmänt / SV: Nygammal spelare...
« skrivet: april 04, 2014, 23:50:50 »
Ja vart fan är alla? Dags för reunion snart eller??? Jag är sugen på racing med alla trevliga förare här., och easymike...
40 grid med nån sweet layout, FEL jobba! Vafan göru? :)
iRacing är nog där du kan hitta dom flesta gamla LFS:arna ... tyvärr  :-[
Har chattat med ett antal av dom senaste månderna där  :)

såååå tråååkigt att inte Scawen inser att han i praktiken håller på att döda sitt LFS genom att inte släppa kontrollen och låta några som klarar av att utveckla LFS ta över .......... och fan ta den som kritiserar honom på LFS-forumet, då attans rycker stormtrupperna ut  >:(

Men tyvärr så talar fakta för sig själv när man går till LFS startsida och "Latest News on LFS":
"
added Thu, 11th July, 2013 19:00
Console based dedicated server
"

För precis som du skriver "Fellan", många trevliga förare på LFS (många många fler här på LFS än på iRacing) ... men ... men ... LFS är ett sim som håller på att tyna bort  :-\
Körde på iRacing i ett tag utan att köra på LFS, testade sedan LFS efter det och det kändes bara så out of date. Helt sjuk stor skillnad ... tyvärr ...  :-[
(jag vet, jag är ingen superdriver på LFS, men poängen handlar om känslan i sim:et, inte placeringen)

Tänk ... vad bra och roligt det kunde ha varit med alla najsa rejsers och ett sim som hade utvecklats steg för steg, istället för Scawens omöjliga visioner om att kunna fixa det perfekta simet i en enda ny version ... dessutom kanske han numera har en förändrad familjesituation som gör att prio på LFS ligger ganska lågt (?)

Fattar inte varför han (Scawen) inte tar det steg för steg och tar betalt för varje steg för att kunna gå vidare. iRacing kostar ett antal $$, så jag skulle utan problem betalat motsvarande summa till LFS istället för att få ett motsvarande sim + alla najsa rejsers!  ;D

so sad so sad  :-[

Personligen så skulle det vara helt ok för mig om Scawen sålde sitt SIM till någon Europeisk intressent så att vi fick en likvärdig konkurrent till iRacing med hemvist i Europa, och med mera vikt på den racing som vi har här och dom banorna och bilarna som vi är bekanta med. Men då måste det hända snart ... innan sotdöden tagit bort allt intresse för LFS ...

ps.
Glömde en sak ...
100.00% respect till Mange, som trots alla mina negativa vibbar håller liv i Torsdagsrejset! En otroligt prestation i mina ögon ... och all mödan värd om nu vi får se en version 3 av LFS! Jag kan garantera att det är mååååånga som smyger på forumet här och bara läääängtar till en uppdatering.
Full grid då direkt på TR ... tack vare Manges uthållighet  :)

TACK Mange för din enorma uthållighet, mate you are the Best!
:) 8) ;D

ds.

3
Allmänt / SV: G25 + Windows7???
« skrivet: april 04, 2014, 23:34:00 »
Har kört G25 + Win7 i flera år utan problem, så det är inget generiskt problem.
Avinstallera allting, ladda hem logitechs drivrutiner så lär det fungera perfekt för dig också  8)

4
Tävlingar / SV: Klappjakten 2013
« skrivet: januari 06, 2014, 18:47:43 »
hmm ... är det Påskklappar som gäller nu då, typ Påskjakten då  :)

Rolle!
Sätt ett datum och combo så kör vi om det finns intresse. V6 är jag på sedvanlig Alpresa, Chamonix i år, så gärna en annan vecka  8)

Medans du funderar kan du ju som göteborgare kolla in det här klippet, Nu snackar vi SCANIA Power från Södertälje  8)
http://youtu.be/Ri_jmFaSbw4
http://www.youtube.com/watch?v=x5G8wEX29Eo

Aldrig att Volvos drivlina skulle palla det där  :-X

5
Tävlingar / SV: Klappjakten 2013
« skrivet: december 15, 2013, 20:48:12 »
jaha .. hur blir det nu?
Föreslår en extrem shorttrack med en standardbil eftersom intresset inte är helt överväldigande, hur kul är det att rejsa solo i  3 timmar med en GT3/2 bil på typ FE Black ... NOT!  :-X 
Bra mycket roligare med typ en LX4 på en av LFS kortaste banor då  8)

Ligger som ni redan hört och matar asfalt på iRacing just nu, och det som är det roligaste där är att det är full grid på rejsen ... suger fett att utvecklarna på LFS sover sin törnrosasömn och låter LFS dö sotdöden just nu ... LFS med rätt ledning är oslagbart, men med fel ledning som nu så är det borta inom något år ...  >:( .. så så så trist .........  :(

6
Tävlingar / SV: Klappjakten 2013
« skrivet: december 09, 2013, 14:15:25 »
Tycker vi varit lite mesiga i IRM, vi har ju faktiskt bara lyckats med tre förare på två bilar ... eller hur var det nu? Dags att spänna bågen! Tre olika bilar på tre förare!!

Instämmer, jag ska fila på ett schema ... borde funka att rotera ett steg vid varje byte bara vi kommer in samtidigt i depån ;-)
Teamspeak är som sagt ett måste, så vi lånar gärna ett login Martinsson.

7
Tävlingar / SV: Klappjakten 2013
« skrivet: december 06, 2013, 19:54:51 »
Ronny är talesman för IRM, så om han kallar så kommer IRM  ;D
Datumet är väl ganska intressant.

För att få fler bilar på banan föreslår jag att teamen får köra på konceptet att samma driver får köra i olika bilar .. typ  det som IRM "regelvidrigt" sysslat med  dom senaste två omgångarna :-) Dvs enda kravet är ett visst antal förarbyten i varje bil, vem som kör vad spelar ingen roll! Det är faktiskt ganska svettigt att vara "Libero" i det teamet ... jag vet :)

Har ni en teamspeakserver ... ett måste om man ska köra på "IRM-konceptet" :-)

Ska kolla med Bertil om jag kör på honom ikväll ... vi ligger och nöter lite iRAcing just nu i den eviga väntan på lite nyheter på LFS ....

8
password set to "mini"

9

Pls read the rules below carefully, and make sure you understand the meaning of them!

 
Admins will be on the servers to answer all the questions
Feel free to place questions in this forum as well!
 
Track: Fern Bay Green Rev (FE2R)
Car(s): UF1
Qual: 20 min (no telepit)
Laps: 30
Wind: No wind
Pitstop: No Forced Pitstop
Server(s): Torsdagsrace C (+ Torsdagsrace D if more than 32 attenders)
 
TR Top: UF1

WR UF1: 1:30.65 (kart-36)

SCHEDULE
=========

19:00 - 21:00 CEST: Warm up
21.00 - 21:20 CEST: Qualification
21:30 CEST Race start
Estimated race length 45 min
 
OFFICIAL TRAINING DAY
===================

Much more fun to train together!
Tuesday 11/6 20:00-22:00 CEST
Drop in, no password set.
 
QUALIFICATION
============

Garage is CLOSED during Q.
- ALL setup changes, tyrechanges and refueling during qualification MUST be made on the pitsquare in the pitlane. You are NOT allowed to go into the garage and change your setup.
 
- If your car becomes undrivable you MUST go into spectate mode (shift-S) or into garage (shift-P). Your qualification session is then over, you are NOT allowed to rejoin (shift-J) a qualification session.
 
Violators that rejoin the Q will have to start the race from the garage on server B (if B are in use)

Qualification is held on servers, A and B.
A-server: Aimed for average and more skilled drivers.
B-server: Aimed for average and less skilled drivers.
B-server: Also aimed for drivers never driven TR before and late arrivals that has to midjoin the Q.
 
Drivers that fail to follow this conduct of honour and misplace themselves on the wrong Q-server might be taken out of the qualification by TR Admins
 
General Q behaviour.
- ALL drivers MUST check the "minimap" for upcoming drivers driving there hotlap.
- If you are on outlap/inlap you MUST let drivers on hotlap stay on their racing line and let hotlap driver pass in a safe way.
- Its recommended to let faster drivers pass if you have "lost" your hotlap, otherwise normal racing rules applies if both drivers are on a hotlap.
Qualification protest are treated the same way as race protests.
 
RACE
=====

NO mandatory pit.
You are free to go to pit of your own choice.
Rejoin race are NOT allowed after reset or spectate (shift-R/shift-S).
 
Would you like to participate?
Despite TR being a league, you are not required to partake every week. Simply join the races that sound fun to you! Every week a new sticky thread will be created here in TR's forum.
 
Sign up using our form. More information about the signup procedure is found here.
Amongst those who have signed up, we go by first-come, first-served.
 
WELCOME!

10
Password set to "monaco"

11
Pls read the rules below carefully, and make sure you understand the meaning of them!


Admins will be on the servers to answer all the questions
Feel free to place questions in this forum as well!
 
Track: South City Chicane (SO6)
Car(s): XFG/XRG
Qual: 20 min (no telepit)
Laps: 33
Wind: No wind
Pitstop: No Forced Pitstop
Server(s): Torsdagsrace C (+ Torsdagsrace D if more than 32 attenders)
 
TR Top: XFG
TR Top: XRG

WR XFG: 1:22.91 (ilbens)
WR XRG: 1:22.43 (kart-36)

SCHEDULE
=========

19:00 - 21:00 CEST: Warm up
21.00 - 21:20 CEST: Qualification
21:30 CEST Race start
Estimated race length 45 min
 
OFFICIAL TRAINING DAY
===================

Much more fun to train together!
Tuesday 21/5 20:00-22:00 CEST
Drop in, no password set.
 
QUALIFICATION
============

Garage is CLOSED during Q.
- ALL setup changes, tyrechanges and refueling during qualification MUST be made on the pitsquare in the pitlane. You are NOT allowed to go into the garage and change your setup.
 
- If your car becomes undrivable you MUST go into spectate mode (shift-S) or into garage (shift-P). Your qualification session is then over, you are NOT allowed to rejoin (shift-J) a qualification session.
 
Violators that rejoin the Q will have to start the race from the garage on server B (if B are in use)

Qualification is held on servers, A and B.
A-server: Aimed for average and more skilled drivers.
B-server: Aimed for average and less skilled drivers.
B-server: Also aimed for drivers never driven TR before and late arrivals that has to midjoin the Q.
 
Drivers that fail to follow this conduct of honour and misplace themselves on the wrong Q-server might be taken out of the qualification by TR Admins
 
General Q behaviour.
- ALL drivers MUST check the "minimap" for upcoming drivers driving there hotlap.
- If you are on outlap/inlap you MUST let drivers on hotlap stay on their racing line and let hotlap driver pass in a safe way.
- Its recommended to let faster drivers pass if you have "lost" your hotlap, otherwise normal racing rules applies if both drivers are on a hotlap.
Qualification protest are treated the same way as race protests.
 
RACE
=====

NO mandatory pit.
You are free to go to pit of your own choice.
Rejoin race are NOT allowed after reset or spectate (shift-R/shift-S).
 
Would you like to participate?
Despite TR being a league, you are not required to partake every week. Simply join the races that sound fun to you! Every week a new sticky thread will be created here in TR's forum.
 
Sign up using our form. More information about the signup procedure is found here.
Amongst those who have signed up, we go by first-come, first-served.
 
WELCOME!

12
Password set to slick

13
Can't make it, some social stuff at work thu evening  :)

14
Off-Topic / SV: Gissa Bilen
« skrivet: april 28, 2013, 21:01:07 »
Trabby gubbar, kolla bakre sidorutan, finns inget som liknar orginalet  8)
Ser ut som rutorna på pendeltåget i Sthlm från 60-talet  ;D

Och är det inte en Trabby så är det någon ryss som snott designen ... eller tvärtom  ::)

15
Off-Topic / SV: Gissa Bilen
« skrivet: april 25, 2013, 23:14:46 »
He he, är i princip säker på vad det, men jag har inte hittat just den här bilden på google. Tog det på en unik design på en del av bilen. Men jag avvaktar lite, någon annan kanske vill försöka  :D

Sidor: [1] 2 3 ... 10